Gazdaság,  Hírek

A Target eladásai megugrottak a Trump által bevezetett vámok hatására

A Target, az Egyesült Államok egyik jelentős kiskereskedelmi lánca, drámaian csökkentette éves elvárásait, miután az értékesítései 5,7%-kal zuhantak az áprilisi hónap végéig terjedő három hónapos időszakban. A vállalat a visszaesést egy „rendkívül nehéz környezetnek” tulajdonította, amelyet részben a kereskedelmi tarifák bevezetése okozott. A cég vezetősége elismerte, hogy az árak emelése esetleg elkerülhetetlenné válhat, ám Brian Cornell, a Target vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az árképzés döntései nagymértékben függenek a vállalat azon törekvésétől, hogy több terméket szerezzen be az Egyesült Államokban, így csökkentve a kínai beszállítóktól való függőségét.

A Target termékkínálatában a létfontosságú árucikkek, mint például élelmiszerek, helyett inkább a nem alapvető termékek, például a bútorok és szépségápolási termékek dominálnak. Az elmúlt években a cég jelentős változásokon ment keresztül a beszállítói lánc terén, mivel a boltjaikban kapható saját márkás termékek 30%-át Kínából szerzik be, ami az 2017-es 60%-os arányhoz képest jelentős csökkenést jelent. Azonban a szakértők figyelmeztettek arra, hogy a magasabb importtarifák hatásainak kezelése nem lesz könnyű feladat. Az Egyesült Államok elnöke, Donald Trump, a Fehér Házba való visszatérése óta számos országra kivetett tarifákat, hogy ösztönözze a vállalkozásokat és a fogyasztókat az amerikai termékek vásárlására. Trump reményei szerint ez a politika elősegíti az amerikai gyártást és a munkahelyek megőrzését, azonban közgazdászok figyelmeztettek, hogy ez a vásárlók számára magasabb árakat eredményezhet.

A két legnagyobb gazdaság közötti kereskedelmi háború enyhítése érdekében az Egyesült Államok és Kína közötti megállapodás született az importtarifák csökkentéséről, ám az amerikai importtarifák a kínai termékek esetében még mindig körülbelül 30%-os szinten állnak. Rick Gomez, a Target kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a vállalat a beszállítókkal való tárgyalások mellett azon dolgozik, hogy bővítse a beszállítói kört Kínán túl is, valamint módosítsa a rendelési időpontokat és mennyiségeket. Gomez hozzátette, hogy ezek az intézkedések várhatóan jelentős mértékben csökkentik majd az újabb tarifák által jelentett terheket.

A Walmart, a Target egyik legnagyobb versenytársa, a múlt héten bejelentette, hogy árakat emel az új tarifák miatt, amire Trump reagálva azt mondta, hogy a szupermarketnek inkább „fedeznie kellene a tarifákat”, mint hogy azokat a vásárlókra terhelje. A Target szerdán bejelentette, hogy most már alacsony egyjegyű számú éves értékesítési csökkenésre számít, szemben azzal, hogy korábban körülbelül 1%-os növekedéssel számoltak. A vállalat januárban bejelentette, hogy megszünteti a sokszínűségi, egyenlőségi és befogadási (DEI) célkitűzéseit, amely lépés a Trump-adminisztráció ellenállásának volt köszönhető. Ez a döntés a vállalat számára nemcsak belső feszültségeket, hanem külső bírálatokat is hozott, mivel a befektetők, köztük a floridai Riviera Beach rendőrségi nyugdíjalapja, pert indítottak a Target ellen, azt állítva, hogy a cég megtévesztette őket, amikor nem tájékoztatta őket a DEI politikával kapcsolatos kockázatokról.

A Target elnöke elismerte, hogy a DEI politikák visszavonása hatással volt az első negyedéves teljesítményre, de azt is hangsúlyozta, hogy nem tudja mennyire. A kiskereskedelmi lánc helyzete nemcsak az üzleti teljesítmény szempontjából nehéz, hanem a piaci reakciók, bojkotthullámok és a termékek iránti kereslet csökkenése is terhet ró a vállalatra. A jövőbeni stratégiájuk kulcsa a beszállítói lánc átalakítása lehet, amellyel reagálhatnak a folyamatosan változó piaci környezetre és a kereskedelmi politikákra.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/c30885gj1leo

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük