A rendszeres testmozgás előnyei

Számos javaslat kering az interneten arról, hogy hogyan gondoskodjunk testünkről. A legalapvetőbb, de egyben talán a leginkább hatásos módszer a rendszeres mozgás. Amennyiben csupán napi fél órát gyalogolunk- amely annyi, mint egy séta a boltig és vissza- már többet tettünk egészségünkért és szervezetünkért, mintha mindenféle csodaszernek titulált pirulát fogyasztanánk marékszámra. Milyen jótékony hatásai vannak a napi szintű testmozgásnak?

A testmozgás hatása a szív-, és érrendszerre

A rendszeres mozgás jó hatással van a szívre, csökkenti a magas vérnyomást, javítja a szívizom működését és a keringést is. Egyértelműen a súlycsökkenésben is szerepet játszik: a mozgással kalóriákat égetünk el, amely segíthet a kívánt alak elérésében. Ezáltal pedig természetesen az önképünk is javulhat. Egy fürgébb séta vagy egy erőnléti edzés megelőzi a csontritkulást, emellett segít a stressz feloldásában és a depresszió elkerülésében. Ebből következik, hogy segít a mentális egészség javításában. A testmozgás megelőzi a megfázást, vagy, amennyiben az mégis bekövetkezik, hamarabb meggyógyulhatunk, emellett pedig az asztma súlyosságát is csökkenti.

Terhesség esetén is hasznos lehet nem megterhelő sétákat végeznünk, amely a hátizmokat is megerősítheti. A rendszeres mozgás megfiatalít: serkenti a vér áramlását az agyunkba, ezáltal csökkenti az agyvérzés kialakulásának esélyét, valamint a memóriát is fejleszti, és a központi idegrendszert is szinten tartja, elkerülve ezáltal a reflexek és a mozgáskoordináció lelassulását. Mindezek mellett a tüdőt is erősíti, tehát joggal mondhatjuk, hogy a fiatalság megőrzéséhez elengedhetetlen a napi mozgás. Ráadásul nem kell néznünk, mennyi a pontos idő, hanem bármikor el tudunk kezdeni mozogni.

Testmozgással az alvásproblémák ellen

Amennyiben alvási problémákkal küszködünk, és minden éjjel a plafont nézzük, talán az lehet a gond, hogy nem mozgunk eleget: a napi testmozgás ugyanis javítja az álmatlanságot, és kellően lefáraszt egy pihentető alváshoz. Ne feledjük azonban, hogy jól kell megválasztanunk a testmozgás időpontját: amennyiben túl későn kezdünk el edzeni, a testünk energiaszintje megnő, és nem fogunk tudni elaludni.

A mozgás emellett csökkenti a cukorbetegség szövődményeit, valamint a rák megelőzésében is hasznos lehet, mivel gyorsítja az anyagcserét, ezáltal csökken a méreganyagok szervezetben töltött ideje. A rendszeres sportolás emellett javítja a test oxigén- és tápanyagellátását, erősíti az izmokat és az ízületeket, valamint ízületi gyulladás esetén is segíthet. Összességében elmondhatjuk, hogy ezzel a számos pozitív hatással nem tudunk vitatkozni: úgyhogy kapjuk fel a kedvenc sportcipőnket és irány egy séta!

Még szintén kedvelheted